min lilla docka....

.....Är sjuk:(

Usha säger jag bara men men det e bara att ge alvedon och se till att hon dricker massor vilket hon inte brukar vilja men men..

i natt va det något konstigt som hände jonas smög in och släckte lampan hos luna hon brukar ju inte ha lampan tänd när hon ska sova men i går hade hon det. så jonas ska gå in och släcka och så smyger han ut och stänger dörren helt plötsligt skriker det till och det lätt som det hade hänt våran lilla docka något men hon blev nog rädd så jag gick upp och hämtade henne och la henne mellan mig och jonas och hon låg och va på väg och somna tills hon hörde hunden tassa runt då satte hon sig upp och skrek BOVVE (vovve) hehe när klockan blev halv 4 så la vi henne i hennes säng istället. och nu sitter hon i pappas knä och e jättre trött och sjuk..

hennes ord som hon kan nu är

Bovve = vovve

mamma

pappa

elii = elin

bampa = lampa

bam bam= köttbulle

tisse= katt

då = så

tack tack

hej

titu = Titt ut

de= där

laii = Lady

tottoo = häst

hon kan flera ord men kan inte komma på dom sista men det utvecklas varje dag nya ord och massor av skratt hehe

Nej nu ska jag fixa och göra annat samt ta tempen på min lilla docka och se hur de ligger till med de...

hej hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0