Lunisen är sjuk :(

det började i söndags morse.
hon hade feber 40 grader så hon fick alvedon.
hon hostade och va tjock i halsen.
till slut på natten började hon andas konstigt så jag tog tempen igen 40.6 visade termometern det va ju dags att åka in då. vi åkt in till kss dom skulle ju undersöka henne.

först va de mäta syret de låg på 99% men dom hade inte den klämman på fingret länge för lunis blev hysterisk.
sedan skulle dom lyssna på henne det gick knappt heller hon va totalt anti allt.
sedan kolla öronen kunde man glöma
sedan hade vi halsen det va lika dant där att glömma de.

snabb sänkan visade 74 dom sa att det kunde vara bakterier eller virus.
dom diskuterade om att lägga in oss för att kunna hjälpa oss men dom hade ingen plats så vi fick åka hem igen och skulle tillbaka på dagen.

åkte in till barn medecin då gick det bättre dom fick lyssna ta prover och känna på magen och så på henne.
vi blev sedan skickade till barn jouren där lyssnade dom och så en vända till..


dom ville röntgat lungorna på henne men sedan fråga jag dom måste man verkligen de. jag fick till svar att utan röntgen så får hon ha pencellin i  dagar med röntgen 5 dagar jag valde att strunta i röntgen pga att hon är så liten och det tyckte läkarna ändå va bra.

resultatet va iallafall lunginflamation och halsinfektion samt förkylning på de. jag fattar inte hur de har lyckats hon har alltid kläder på sig efter väder. men visst mycket bakterier och virus e de ju.


men nu har febern gått ner och jag har hämtat ut pencellinet.

hoppas nu hon blir frisk snart min lilla docka.


lunisen mamma älskar dig massor:D<3<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars luna :(

2010-05-18 @ 23:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0