bosse

Idag somnade Bosse in. Saknar och älskar honom massor men detta va de bästa för honom.

Nu ska jag berätta lite om honom sedan jag fick honom. Han kom hem till mig med 2 tjejer jätte snälla och trevliga. Men dock va ingen av dem ägaren ägaren hade jag bara haft kontakt med på tel. Hon Hade omplacerat Bosse till en annan tjej som hade honom i max en månad sedan kom han till mig med de 2 tjejerna. De berättade lite och såg hur allt funkade mellan mig och Bosse innan dem åkte. Bosse kom till att betyda en väldigt stor del av mitt liv och vi hade jätte kul ihop. Dock började de visa sig saker jag aldrig sett innan. Han gjorde kraftiga utfall i bilen mot katter spräckte en fram ruta för mig på bilen. Han gjorde utfall mot andra hundar när vi va ute och gick och när han såg katter han blev helt förändrad. Jag vet dock inte varför detta hände men något måste hänt i hans liv då detta började tidigt. jag fattade inte varför detta hände men valde att skaffa mig en kombi bil och en bur till den. Oj hoppsan vad lugn han blev i buren min största fråga blev då har han levt i bur ? Dock gjorde han utfall i den med men inte lika kraftiga som utan buren. Sedan vid ett tillfälle så hade jag en tjejkompis som skulle passa Bosse över natten vilket gick jätte bra tills han bet en liten valp. Vid ett annat tillfälle så va De en annan person som skulle passa Bosse personens dotter skulle klappa honom och han naffsade den lilla flickan i ansiktet. DETTA ÄR INTE OKEJ NÅGOT AV DE. dessutom tror jag som inte kan så mycket som andra att detta blivit ett inlärt beteende av tidigare hem. Jag började gå i skolan och Bosse va alltid med mig men en dag kände jag att det blev för mycket och jag placerade ut honom på prov där hände en kraftig olycka. Bosse skulle ut med en kille och bli rastad dock kom de en hund runt hörnet Bosse gör utfall rycker hoppar och kopplet gick av Bosse tog då denna valp i sin mun samtidigt som ägaren till valpen drar i kopplett så blev detta en kamp som Bosse vann . Valpen dog och jag blev anmäld. Bosse blev senare omplacerad till en beteende vetare där han också fick rätt hjälp. Hon som tog över Bosse redan första dagen såg hur han betedde sig då hon hade med sig en av sina hundar de hon då gör är helt otroligt jag hängde inte ens med. Men efter tio minuter en kvart så låg både hennes hund och Bosse och sov i samma bil. Dock va Bosse redan så pass skadad av föregående att beslutet som beteende vetare gjorde va de snällaste och bästa för honom och man vill ju inte utsätta andra för risken finns kul att det händer igen. Bosse hade också gamla ärr på huvudet man kan ju undra varför :-\ Detta är en kort sammanfattning. Men om man säger så här polisen hade lite med detta att göra med. Har ni frågor kommentera gärna då så svarar jag men smuts kasta nu inte mera. Älskade lilla Bosse sover gott nu och han somnade in ostressad. Dumma kommentarer undanbeds. Mvh

Kommentarer
Postat av: Hanna.

<3

2012-12-15 @ 05:09:06
Postat av: Markus L

R.I.P. Bosse!

2012-12-16 @ 18:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0