nyår och akuten

Ja nyår de va kanon kom ner till gbg checkade in på hotellet badade då de fanns badkar gjorde oss i ordning sedan ut och iväg till restaurangen med persisk mat :-) 
Sedan drog vi vidare till en pub där vi va o drack o hade de mysigt 
 
 
 
 
Sedan tillbaka till hotellet för sömn..
 
 
Nu till idag: 
 
Hämtade luna och melina från dagis och de visade sig att melina va kanon dålig. Hostade massor o så
När vi kom hem tog jag febern 39.1 visade tempen :-/ 
Hon fick Alvedon och mollipect för sin feber och hosta men de hjälpte inte ringde in till 1177 berättade hur de va o hur hon andades. Fick då till svar jag vill att vi kommer överens om en sak mitt svar ja okej? 1177: jag vill att du ringer 112 så ambulansen kommer för hennes andnings besvär.  Jag som blir hispig som vanligt blev de nu med ringde 112 och ambulans på g bad luna springa ner o hämta maya som kom upp. Luna skulle sovit där. 
Ambulansen kom och vi fick sätta oss i den så han fick lyssna o så. Han sa själv att de lät som förkylnings astma hon fick en nalle från dem i ambulansen som hade en grön t-shirt där de stod ambulans på sedan fick hon inhalera adrenalin sedan rådfråga han barn läkare och lyssnade på henne igen. Jo medicinen hade hjälpt lite grann. Iallafall så jag kunde köra in henne själv. Så tog med mig luna o melina i o med att de ej funkade nere hos maya. Åkte in till näl i Trollhättan där fick jag en kanon bra läkare. Hon fick andas igen plus 6 cortison tabletter efter 15 min så fick hon andas en gång till plus att vi nu har medicin vi skall hämta ut i morgon. Sedan skicka han remiss till Uddevalla för uppföljning.  
Känns bra att de fanns en läkare som lyssna men denna gången va värre än de andra ggr :-(
Luna va duktig på akuten lite små bråk men gick ändå kanon. men nu hemma och ska försöka slappna av (jag sover självklart i soffan nära melina i natt) 
 
 
 
Ne nu ska jag äta upp mackorna och andas ut. 
 
God natt 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0